תאונות דרכים - עשה ואל תעשה

ראשית, אל תעשה תאונות דרכים!

אם כבר עשית (או נקלעת לסיטואציה), הנה מס' כלים שיסייעו בידיך.

העיקר הבריאות ולכן - טפל בעצמך רפואית. גם אם אתה חש שמדובר בפגיעה קלה, אנו ממליצים לפנות לטיפול רפואי מיידי, הואיל ולעיתים קרובות הכאבים מתגברים מס' שעות ואף ימים לאחר התאונה. אנו מכירים אף מקרה בו אובחן אצל נפגע שבר בחוליה בצוואר, אף שלא חש בכאב משמעותי. אם לא היה מאובחן ומטופל מיידית, היה עלול להיגרם לו נזק משמעותי ביותר, עד כדי שיתוק.

יש לדווח לחברת הביטוח על קרות התאונה וכן למשטרה.

תאונת עבודה - במידה ומדובר בתאונה שאירעה במהלך העבודה ו/או בדרך מהעבודה או אליה, זוהי תאונת עבודה. במקרה כזה מומלץ למצות את הזכויות בביטוח לאומי: דמי פגיעה (פיצוי בגין אובדן ימי עבודה), נכות מעבודה, נכה נזקק ועוד.

יש להקפיד לשמור על כל הקבלות, המעידות על הוצאות עקב התאונה, לרבות חניה בבי"ח, נסיעות לטיפולים, השתתפות עצמית בקופ"ח, טיפולים פרטיים, שאילת ציוד ביד שרה ועוד.

לאחר התייצבות המצב הרפואי, ניתן יהיה להתחיל לפעול מול חברת הביטוח לקבלת הפיצוי. גובה הפיצוי שישולם מושפע מהמצב הרפואי, גובה השכר, הגיל וגורמים נוספים.

מומלץ בכל לשון של המלצה לפנות לעו"ד המתמחה בתחום, בסמוך ככל הניתן לתאונה! עו"ד מקצועי יסייע במילוי הטפסים לביטוח לאומי, למשטרה ולחב' הביטוח, הוא יבחן הגשת בקשה לתשלום תכוף, יסביר לכם את זכויותיכם ויסייע לכם למצות אותן.

הרבה בריאות

* האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי קונקרטי